Formuły copywriterskie – dlaczego warto je stosować?

Posted on: 6 lutego 2020, by :
Formuły copywriterskie

Chyba  nikt nie zaprzeczy, że tytuł jest kluczowym elementem tekstu. Ale przecież chodzi o treść całego artykułu, prawda? Oczywiście, ale bez chwytliwego tytułu nikt naszego artykułu nie otworzy. Niezależnie od tego, czy piszemy tekst reklamowy, informacyjny czy opis oferty, tytuł jest pierwszym krokiem (i najważniejszym) w przyciągnięciu uwagi czytelnika. Jak pisać dobre tytuły? Skąd uczyć się tej umiejętności? Tutaj mała niespodzianka – z gazet i stron z tzw. click baitami!

 

Formuły copywriterskie – nie unikaj ich!

Jeżeli chodzi o wymyślenie dobrego tytułu, to wcale nie mamy tutaj od czynienia ze skomplikowaną filozofią (napisanie ciekawego artykułu to znacznie trudniejsze zadanie). Wszystko tak naprawdę można sprowadzić do wykorzystania odpowiednich do konkretnej sytuacji i najskuteczniejszych formuł copywriterskich. To schematy, szablony i sposoby na przyciągniecie uwagi potencjalnych czytelników. Zanim ktoś zacznie się krzywić, chcemy przypomnieć, że rolą tytułu jest zachęcenie do kliknięcia – to czy, było to zagranie „nieczyste”, determinuje sama treść artykułu, a dokładniej jej treść. Jeżeli opanujemy już umiejętność wykorzystywania formuł copywriterskich, wszystko, czego będziemy potrzebować to dopasowywanie tematów artykułu do określonych wzorów. Banalne prawda? Cóż, nie do końca. Trzeba pamiętać, że nie każda formuła może zostać wykorzystana do każdego tematu oraz tym bardziej, do każdej grupy odbiorców. Wiele formuł jest uniwersalnych, jednak trzeba mieć świadomość, że inne tytuły będą interesujące dla właścicieli firm, kiedy szukają sposobów na zwiększenie swojej produktywności, a inne dla czytelników plotkarskiego forum.

 

Przykłady formuł copywriterskich

Każdy, nawet początkujący copywriter z pewnością zna co najmniej kilka formuł copywriterkich. Aby na nie trafić, wystarczy od czasu do czasu otworzyć dowolną stronę internetową z artykułami. Chyba najczęściej spotykaną wersją są tzw. wyliczanki. Dla przykładu: „7 produktów, które pomogą Ci schudnąć” lub „13 pomysłów na tanie wakacje za granicą”. Z pewnością znajdą się osoby, które nie mogą znieść tego typu nagłówków. Nie są przecież zbyt ambitne, prawda? Być może, jednak w internecie liczy się skuteczność, dlatego radzimy nie rezygnować z wykorzystywania ich przy pisaniu swoich artykułów. Kolejną ciekawą formułą jest tzw. budzenie wątpliwości. W tym przypadku mamy do czynienia z zaciekawianiem czytelnika poprzez wzbudzenie w nim wątpliwości i zmuszenia do myślenia. Przykład? „Gdzie swoje zakupy robią polscy celebryci?”

 

Dlaczego warto stosować formuły copywriterskie

Głównymi argumentami osób „sprzeciwiających się” wykorzystywaniu formuł copywriterskich jest fakt, że są one zaczerpnięte z tabloidów, oraz że nie są „godne” skutecznych copywriterów, których zadaniem jest dostarczanie treści najwyższej jakości, a nie rozrywki lub „clickbaitowych” newsów. Nie jest to jednak najlepsze podejście. Formuły są neutralne. Wszystko zależy od tego, jak je zastosujemy. Złe skojarzenia związane są, z tym że w przeszłości każdy z nas przynajmniej raz przeczytał artykuł, który miał podobny tytuł, a jego treść nie wyczerpywała tematu lub była całkowicie nie na temat. Tak się niestety zdarza, jeżeli jednak postawisz sobie za cel dostarczenie sensownych informacji w swoim artykule (i naprawdę to zrobisz), nie powinieneś się powstrzymywać przed zastosowaniem szerokiej gammy copywriterskich formuł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)