Film reklamowy jako narzędzie sprzedaży

Posted on: 1 maja 2019, by :
Film reklamowy

Mówi się, że reklama stanowi dźwignię handlu. Wszystkie znaki na niebie i ziemi potwierdzają tę tezę. Słupki sprzedaży wzrastają, kiedy dany produkt można oglądać w telewizji oraz w internecie. Jakie są tego powody? Sprawdźmy, dlaczego film reklamowy to świetne narzędzie, które można wykorzystać do zwiększenia sprzedaży.

 

Zacznijmy od podstaw

 

Posiadając produkt, chcemy pokazać jego wszystkie zalety, a także cechy, które przyciągną klientów. Zdjęcia pozwalają oddać dobry wygląd przedmiotu, jednak pozostawiają mało miejsca na przedstawienie wykorzystania produktu, a także jego interakcje z użytkownikiem. Film pozwala, w krótkim czasie, dokładnie pokazać najważniejsze cechy, dobre strony, a często także zasady działania przedmiotu. Dzięki temu potencjalny klient, może wejść w posiadanie pełnego kompletu informacji o tym co planujemy sprzedawać, w niespełna 30 sekund.

 

Świat przeżyć

 

Podobnie jak na fotografiach, film pozwala umieścić przedmiot sprzedaży w danym kontekście, budując dzięki temu, tak zwany świat przeżyć. Co to oznacza? Jako konsumenci lubimy kojarzyć to co kupujemy z pewną dozą luksusu, siły, bogactwa czy sławy. Dlatego, jeśli zobaczymy, że nasz ulubiony aktor i aktorka, noszą okulary danego typu, lub reklamują linię odzieżową, albo sygnują swoim nazwiskiem perfumy, momentalnie pragniemy wejść w posiadanie tychże przedmiotów. Nie każda organizacja, może sobie jednak pozwolić na zatrudnienie gwiazdorskiej obsady. Nie szkodzi, ponieważ równie ważny jest kontekst.

Czy zauważyliście kiedyś, że w reklamach luksusowych samochodów pojawiają się przystojni, siwi panowie w garniturach? Natomiast, w miejskich samochodach widzimy ubrane kolorowo młode osoby. To właśnie kontekst, który pozwala trafiać producentowi do grupy docelowej. Film jest do tego idealny, ponieważ potrafi mocniej wpłynąć na emocje, a co za tym idzie zostanie lepiej zapamiętany. Jest też dużo elementów, które podnoszą atrakcyjność takiej produkcji. Możemy użyć animacji, dodatkowych dźwięków, czy podniosłej muzyki. Jako widzowie nie chcemy posiadać tego zegarka, tego samochodu i tych perfum. Ale pragniemy być tym kto w reklamie nosi ten zegarek, jeździ tym samochodem i pachnie takim zapachem. Chcemy być tam, gdzie oni, a podświadomie uważamy, że te przedmioty to zapewnią. Na tym właśnie polega ogromna siła przekazu marketingowego, jaki niesie za sobą film reklamowy.

 

Jak wykorzystać film reklamowy, by zwiększyć sprzedaż?

 

Odpowiedź na to pytanie jest jedną z największych zalet filmów reklamowych, ponieważ obecna technologia, a także portale społecznościowe, czy strony specjalnie stworzone do streamingu video, dają ogromny dostęp do milionów widzów. Co więcej, dzieje się to zupełnie za darmo. Dlatego, jeśli film reklamowy jest oryginalny, wyróżnia się i niesie za sobą ciekawy przekaz, może rozprzestrzeniać się pocztą pantoflową, zupełnie bez naszego udziału. Należy jednak pamiętać o kilku żelaznych zasadach, które pozwolą na dobre wykorzystanie produkcji. Przede wszystkim nie wolno oszczędzać na jakości. Niestety, obecny widz, jest bardzo wyedukowany. Filmy otaczają go z każdej strony, dlatego też bez problemu będzie w stanie poczuć różnicę. Po drugie kierujmy przekaż w stronę naszej grupy docelowej. Po trzecie nie bójmy się eksperymentów! Im bardziej film reklamowy jest ciekawy, oryginalny i wyjątkowy, tym większa szansa, że widzowie będą przesyłać go sobie nawzajem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)