Facebook, Twoje darmowe miejsce na reklamę

Posted on: 30 maja 2020, by :
prowadzimy facebooka

Portale społecznościowe na stałe zagościły na naszych komputerach, tabletach i smartfonach. Pomimo ogromnej konkurencji, Facebook wciąż znajduje się w czołówce najchętniej odwiedzanych miejsc w internecie. Przeciętny Kowalski to właśnie tam kieruje swoje pierwsze kroki w poszukiwaniu wartościowych informacji o firmie, z której usług chce skorzystać, bądź opinii jej klientów. Facebook stał się potężnym narzędziem marketingowym, które wspomaga promocję marki i zdobywanie bazy klientów. Sprawdźmy, jak skutecznie reklamować swoją markę na Facebook, mając do dyspozycji niewielki budżet?

 

Czy warto założyć własny Fanpage?

Firmowa strona przeznaczona dla fanów i klientów to podstawa. To tutaj pojawią się Twoje posty i wpisy zadowolonych klientów. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, pora założyć własny firmowy Fanpage i przywitać się z odwiedzającymi. Pierwszy post powitalny powinien być ciekawy i zachęcający do poznania marki. Postaw na interesującą treść podszytą odrobiną poczucia humoru, ale zarazem pełną informacji zachęcających do bliższego poznania oferty.

Przyciągająca uwagę grafika, oraz mnóstwo pozytywnych emotikon zawartych w tekście to obowiązkowy punkt każdego posta. Nie wahaj się przed użyciem zdjęć z realizacji swoich prac, jeśli zajmujesz się usługami — to zawsze jest dobra rekomendacja. Pamiętaj również o tym, aby jak najczęściej używać logotypu swojej marki, stanie się ona dzięki temu rozpoznawalna i pozytywnie kojarzona. Pierwsza zasada udanego prowadzenia Fanpage jest taka, że im więcej postów, tym lepiej, ponieważ zaniedbany Fanpage to żadna reklama. Przynajmniej dwa razy w tygodniu staraj się stworzyć chwytliwy wpis.

 

Zaproszenia do polubienia Funpage

Jeśli masz już własny Fanpage, pora ruszyć w świat, aby zdobyć ogromną rzeszę odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Być może nawet sami Cię znajdą, poszukując informacji na Facebook. Jednak nie zostawiaj wszystkiego swojemu biegowi, weź też sprawy w swoje ręce. Zaproś swoich znajomych, a oni niech zapraszają swoich do polubienia Fanpage. Zwiększając zasięg, masz pewność, że grono potencjalnych odbiorców marki systematycznie rośnie.

Grupy lokalne i branżowe na Facebook są tym, na czym powinieneś skupić dużą część swojej uwagę. Poszukaj stron, na których będziesz mógł umieszczać bezpłatnie  posty z odnośnikiem do swojego Fanpage. Ogromna rzesza użytkowników Facebook korzysta z lokalnych portali ogłoszeniowych, na których szukają promocji i korzystnych ofert.

 

Jak reklamować się lokalnie?

Świetnym pomysłem jest organizowanie konkursów, przecież każdy lubi dostawać coś za darmo. Dla ciebie to niewielki koszt, a odzew będzie może być bardzo duży, ponieważ twój wpis będzie krążył po portalu za sprawą przesyłania go dalej przez osoby zainteresowane. Bardzo dobrze sprawdzają się również posty sponsorowane, niewielkim kosztem powiadomisz wręcz tłumy o swoich usługach.

Fanpage wyposażony jest w wiele przydatnych narzędzi. Przykładowo dzięki statystykom możesz obserwować zainteresowanie, jakie budzi twoja marka, a opcja zaplanowania postów pozwala na wstawianie wpisów w dowolnym czasie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)