Dlaczego warto się reklamować w Social Mediach?

Posted on: 15 sierpnia 2020, by :

Dziś trudno jest sobie wyobrazić skuteczne działania e-marketingowe bez wykorzystania social mediów. Największą zaletą reklamy w mediach społecznościowych jest skuteczne dotarcie z komunikatem do grupy docelowej. Tym bardziej że z roku na rok z social media korzysta coraz więcej użytkowników. Warto zatem poznać korzyści płynące z reklamy w mediach społecznościowych.

 

Reklama w social media

Reklama w social media to reklama, która emitowana jest w mediach społecznościowych. Mowa tutaj o takich serwisach jak Facebook, Instagram czy Twitter. Każdy z tych serwisów umożliwia emisję reklam, które wyświetlane są użytkownikom. Co ważne, każdy z tych portali posiada narzędzia ułatwiające emisję reklamy. Dzięki temu stworzenie reklamy nie powinno nikomu sprawić większego problemu. Istotne jest to, że media społecznościowe pozwalają na bardzo dokładne targetowanie reklam. Oznacza to, że reklamodawca może dokładnie określić grupę docelową, której reklama będzie się wyświetlała. Jest to zatem niezwykle skuteczne narzędzie reklamowe, ponieważ pozwala na dotarcie ze swoim komunikatem reklamowym dokładnie do tych użytkowników, którzy stanową grupę potencjalnych klientów. Reklama w social mediach dostępna jest dla każdego. Z tego narzędzia korzystać mogą osoby prywatne, małe, średnie i duże firmy. Nie ma pod tym kątem żadnych ograniczeń. Podkreślić także trzeba, że większość serwisów społecznościowych oferuje różne sposoby rozliczeń. Dwa najpopularniejsze to CPC oraz CPM. Pierwszy polega na rozliczeniu na kliknięcie reklamę przez użytkownika. Drugi to koszt tysiąca wyświetleń reklamy. Dzięki temu reklamodawca ma możliwość elastycznego rozporządzania swoim budżetem.

 

Korzyści z reklamy w social media

Jak wspomniano, reklama w mediach społecznościowych wiąże się z wieloma korzyściami. Na początku wspomnieć trzeba o łatwości uruchomienia kampanii reklamowej. Dzięki narzędziom, które oferują serwisy społecznościowe kampanię reklamową uruchomić można już w kilka minut. Drugą istotną korzyścią jest brak ograniczeń co do budżetu. To reklamodawca decyduje o tym ile środków chce zainwestować w reklamę. Oznacza to, że reklama w mediach społecznościowych dostępna jest zarówno dla dużych firm posiadających duże budżety reklamowe, jak i dla tych małych firm, które dysponują skromniejszymi środkami. Kolejna zaleta to wspomniane już targetowanie reklamy. Tworząc kampanię reklamową możliwe jest określenie dokładnego profilu odbiorców. Mowa tu o takich parametrach jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy zainteresowania. Dzięki temu ma się pewność, że reklama emitowana będzie tylko tym użytkownikom, którzy mogą być zainteresowani reklamowanym produktem czy usługą. Na koniec wspomnieć trzeba także o tym, że reklama w social media jest całkowicie mierzalna. Dzięki narzędziom analitycznym reklamodawca ma dokładne dane ile wydał na reklamę, ilu użytkowników widziało reklamę, ilu w nią kliknęło, a także ilu użytkowników dokonało zakupu po wejściu na stronę.

 

Targetowanie reklam w social media

Temat targetowania już poruszono. Jest on jednak na tyle istotny, iż wypada poświęcić mu nieco więcej miejsca. Targetowanie pozwala na efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego. Dzięki temu, że reklama emitowana będzie wyłącznie grupie określonej przez reklamodawcę nie ma ryzyka zmarnowania środków na reklamę poprzez wyświetlanie jej użytkownikom kompletnie danym produktem niezainteresowanych. Takich rozwiązań nie oferują żadne tradycyjne formy reklamy. Emisja reklam tylko grupie potencjalnych klientów wpływa na wzrost efektywności takiej reklamy, a tym samym na wzrost sprzedaży bądź na realizację innego celu marketingowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)