Czym właściwie jest newsletter?

Posted on: 25 listopada 2020, by :

Marketing e-mail stanowi jeden z najprostszych i zarazem także najtańszych sposobów na to, aby nasz sklep internetowy, czy też nasza strona odniosła sukces. Jak wynika z raportów specjalistycznych firm, doskonałe wyniki kampanii znanych na całym świecie. Emil marketing naprawdę działa i dzięki niemu można odnieść sukces. Komunikacja marketingowa obejmuje wiele działań, a jedna z nich jest newsletter, a więc narzędzie marketingowe oparte o pocztę elektroniczną. W związku z tym powinniśmy wiedzieć, czym jest newsletter i czy warto mieć go na swojej stronie internetowej

 

Czym właściwie jest newsletter?

Newsletter, jest po prostu cyklicznym wysyłaniem maili do klientów, którzy poprzednio wyrazili zgodę na ich otrzymywanie. Jeżeli chodzi o samo słowo “cykliczny”, to rozumiemy pod tym wysyłanie w regularnych odstępach czasu. Jak również w stałych porach i w przeciwieństwie do mailingu standardowego.  Można nim zajmować się okazjonalnie. Jeżeli chodzi o zawartość, to newsletter może nam trochę przypominać biuletyn, ponieważ tak samo jak on, może zawierać informacje o dowolnym charakterze. Mogą być to na przykład standardowe informacje organizacyjne, na przykład urlopowe. Jak również informacje typowo marketingowe, które obejmują na przykład oferty specjalne. Newsletter, stanowi najlepsze narzędzie do tego. Aby utrzymywać konta z klientami oraz budować ich lojalność wobec naszej marki, czy też firmy. Dzięki newsletterowi możemy również zwiększyć naszą sprzedaż, zarówno artykułów w sklepie internetowym, jak i usług konsumenckich oraz biznesowych.

 

Jakie korzyści niesie ze sobą newsletter?

Dzięki newsletterowi będziemy mieli możliwość dotarcia do wybranych osób, ponieważ jeżeli go wysyłamy, to mamy pewność, że trafi on do wszystkich osób, jakie znajdują się na liście. Tym różni się od Facebooka, którego algorytmy wybierają dany procent osób, którym wyświetlana jest dana reklama. W newsletterze sami decydujemy o formie przekazu, ponieważ daje nam on zdecydowanie więcej możliwości przekazu, aniżeli jest to możliwe dzięki banerom reklamowym, czy też nawet mediom społecznościowym. Na każdym portalu są ograniczenia w postaci szablonu postów, reguł dotyczących rozmiaru plików, czy też ilości znaków. Newsletter możemy tworzyć według własnego pomysłu, zarówno jego forma tekstowa. Jak i również forma graficzna, jest dostosowana do danej grupy docelowej, dzięki temu jest skuteczniejszy.

Ponadto mamy możliwość personalizacji, do której przywykło nasze społeczeństwo. Wiadomo, że każdy oczekuje jakiś bonus za to, że skorzysta z usług danej firmy. Jeżeli będziemy dbać o klienta, to sprawi to, że będzie on bardziej przywiązany do marki. Dzięki newsletterowi możemy tak dostosować wiadomość, aby jej odbiorca czuł, że została ona przygotowana specjalnie dla niego. Nie można nie wspomnieć o tym, że dzięki segmentacji zwiększamy konwersję. Mianowicie, każdą listę mailingową, możemy w dowolny sposób łączyć oraz dzielić, dzięki czemu mamy możliwość tworzenia maili tematycznych, które zainteresują daną grupę odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)