Czym różni się SEO od SEM?

Posted on: 18 października 2019, by :
SEO

Marketing internetowy ma ogromne znaczenie w obecnych czasach. Niemal każde przedsiębiorstwo, które chce odnosić sukcesy, musi posiadać swoją stronę internetową, która w dodatku musi być dobrze widoczna i świetnie zaprojektowana. Za pośrednictwem witryny w sieci przedsiębiorcy informują klientów o ofercie, nowościach, świadczonych usługach, kształtując w nich przywiązanie do marki. Aby strona internetowa była widoczna w sieci, koniecznie trzeba ją dobrze zoptymalizować i przeprowadzić pozycjonowanie. Tym właśnie zajmuje się dział SEO i SEM. Co oznaczają te pojęcia i czym się różnią?

Co to jest SEO, czym jest SEM?

Skrót SEM wywodzi się z angielskiego terminu Search Engine Marketing (marketing w wyszukiwarkach). Jest to grupa działań promocyjnych, polegająca na odpowiednim przeprowadzeniu kampanii linkowania. Optymalizacji strony i pozycjonowania, czego efektem jest zwiększenie widoczności serwisu i poprawa jego wyświetlania w wyszukiwarkach internetowych.

Rozwinięciem SEO jest Search Engine Optimization (Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych). Termin ten odnosi się tylko do pozycjonowania strony. SEM to pojęcie dużo szersze niż SEO i nie powinno być używane zamiennie. SEO polega na optymalizowaniu działania stron internetowych, podczas gdy SEM to całość działań związanych z marketingiem w wyszukiwarkach.

 

SEO – jak prowadzić kampanię i jakich efektów się spodziewać?

Działania związane z SEO polegają na zoptymalizowaniu witryny pod kątem wymagań wyszukiwarki, wypełnienie jej unikalną, merytoryczną treścią i pozyskiwaniu linków zewnętrznych prowadzących do strony. Wszystkie działania związane z SEO są niezwykle czasochłonne i nie ma możliwości, by przyspieszyć ten proces. Tylko długi i powolny rozwój może nam zapewnić to, że po dostaniu się do czołówki nie spadniemy z niej z hukiem. Wprowadzenie działań SEO jest niezbędne dla każdej firmy i sklepu. Tylko w ten sposób właściciele zbudują sobie bazę klientów i zdobędą zaufanie. Większość osób prędzej kupi coś od sklepu znajdującego się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania niż od tego, który okupuje miejsca w drugiej dziesiątce.

Warto zastanowić się nad publikowaniem artykułów sponsorowanych na popularnych portalach internetowych i zadbać o wysokiej jakości, unikalne teksty. To najlepszy sposób, by nasza pozycja w wyszukiwarkach znacznie się podniosła.

SEM – jak prowadzić kampanię i jakich efektów się spodziewać?

Działania z zakresu SEM obejmują nie tylko SEO, ale też opierają się o pozyskiwanie płatnego ruchu. W tym celu skorzystać można m.in. z programu Google AdWords, umieszczając tam linki reklamowe do strony. Niestety, każde kliknięcie takiego linku kosztuje, a my nie mamy pewności, że klient cokolwiek zakupi. Jest to jednak najszybszy sposób na to, by zwiększyć ruch na naszej witrynie. Nie da się ukryć, że działania SEM mogą pozwolić na szybkie pozyskanie klientów, ale jeśli zależy nam na rozwiązaniach, które przyniosą długofalowy efekt, musimy przede wszystkim skupić się na SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)