Co to jest optymalizacja konwersji i dlaczego jej potrzebujesz?

Posted on: 18 czerwca 2019, by :
Konwersja

Konwersja to nic innego jak pożądane przez nas działania wykonywane przez użytkownika. Mogą się różnic w zależności od naszych potrzeb. Może to być rejestracja, dodanie produktu do koszyka czy kliknięcie reklamę. Wszystko zależy od charakteru strony internetowej.

 

Convrsation Rate – czym jest współczynnik konwersji?

 

,,Conversation Rate’’ to tak zwany współczynnik konwersji pokazujący, czy zarządzana przez nas strona realizuje wyznaczony cel. Współczynnik konwersji określa się poprzez liczbę konwersji na liczbę odwiedzin strony internetowej.

 

Współczynnik konwersji – jak go optymalizować?

 

Optymalizacja to niekończący się proces. Wymaga ciągłej analizy naszej strony internetowej i wprowadzania do niej zmian, które mogą podnieść poziom konwersji. Każda, nawet najmniejsza zmiana, może w znaczący sposób wpłynąć na stopień konwersji. Z tego powodu przemyśl każde działanie na stronie. Jednym z celów optymalizacji konwersji jest przynoszenie zysku, przy jednoczesnym spadku kosztów związanych z pozyskaniem nowych klientów.

Optymalizacji może podlegać zamieszczona przez nas treść strony, zaimportowana grafika czy wybrana szata graficzna. Poza tym informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym oraz przycisk tak zwanego Call To Action. Kolejnym ważnym punktem znajdującym się na stronie w przypadku sklepu internetowego jest koszyk z zakupami. Przebudowanie strony czy jej nawigacja są równie ważne w procesie pozyskiwania klientów.

 

Konwersja – optymalizacja strony internetowej

 

Optymalizacja konwersji to ciągłe testowanie nowych rozwiązań. Jednym z nich może być testowanie koloru przycisku skłaniającego klienta do dodania produktu na koszyka zakupów. Zmieniając poszczególne kolory zauważalny stanie się wzrost, bądź spadek działań użytkowników. na podstawie tego możemy wybrać odcień, który wpływa na  por zadane przez nas zachowanie, skutkujące osiągnięcie zysku przez przedsiębiorcę. Specjaliści zajmujący się optymalizacją konwersji wiedza, które elementy musisz przebudować. Ich zadaniem jest zwiększenie liczby użytkowników, którzy podejmują pożądane przez nas decyzje, wystawią pozytywną opinię, dotyczącą świadczonych przez nas usług, oraz poprawi szybkość naszej strony.

Niezwykle ważne jest, by każda strona była skierowana do jednego, wybranego użytkownika. Sprawi to wrażenie, iż przedstawione treści zostały wyselekcjonowane i dostosowane do potrzeb wybranego użytkownika. To złudne wrażenie sprawi, iż użytkownik poczuje, iż prezentowane treści, zostały dostosowane do jego indywidualnych potrzeb. Każdy, kto napotkał problemy związane z utratą użytkowników, czy spadkiem sprzedaży powinien zwrócić się o pomoc do  firmy, która specjalizuje się w optymalizacji konwersji. Tylko ekspert posiadający duże doświadczenie w tej materii,  poradzi sobie z dostosowaniem wyglądu strony internetowej do potrzeb użytkowników, aby skłonić ich do pożądanych przez nas zachowań.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)