Co nowego wprowadził Facebook w 2019 roku?

Posted on: 5 marca 2020, by :
facebook

Randki na Facebooku

Facebook zatoczył koło i wprowadził funkcję, dzięki której jego założyciel zdobywał swoją popularność, czyli po prostu randki. Dzięki dużej ilości danych, które Facebook gromadzi na temat swoich użytkowników, poszukiwanie drugiej połówki ma się odbywać nie tylko dzięki ocenie opisów i zdjęć, ale również pod kątem pasji, zainteresowań, muzyki, której ewentualny partner na co dzień słucha albo wydarzeń, w których bierze czynny udział. Obecnie randki dostępne są tylko w 19 krajach.

 

Reklama w wyszukiwarce

Wlaściciel Facebooka zauważył tendencję użytkowników do traktowania wyszukiwarki facebookowej nie tylko w roli miejsca do poszukiwania znajomych czy też konkretnego fanpage’a. Pojawia się tam całkiem sporo zapytań, jak i prób wyszukiwania konkretnej frazy. Dlatego więc zostają rozszerzone testy wyświetlania się reklam w miejscu ,,Facebook Search” w panelach reklamowych. Czy taka opcja może przyjąć się na stałe? To się okaże.

 

Możliwość czyszczenia historii

Zapowiadana na niedawnej konferencji możliwość wyczyszczenia historii na Facebooku ujrzała już światło dzienne. Teraz mamy możliwość jej całkowitego wyczyszczenia albo nadawania ograniczeń ingerowania Facebooka w nasze dane. Usuwanie historii nie dotyczy tylko Facebooka, ale również Messenger a czy Instagrama. Na razie funkcja ta dostępna jest w Hiszpanii, Korei Południowej i w Irlandii, niemniej w najbliższym czasie ma być wprowadzona globalnie. Pracownicy Facebooka przyznają, iż może to przełożyć się negatywnie na biznesy ich przedsiębiorstwa, jednakże uważają, iż zapewnianie ludziom możliwości kontroli nad ich danymi to priorytetowa sprawa.

 

Facebook usuwa hasło na temat tego, iż jest darmowy

Facebook przez szereg lat miał na własnej stronie rejestracyjnej informację na temat tego, iż jest całkowicie darmowy. W ostatnim czasie informacja ta zniknęła i w jej miejsce wstawiono hasło mające związek z zakładaniem konta: ,,To proste i szybkie”. Taka zmiana spowodowała, iż wystąpiły obawy użytkowników Facebooka, że serwis będzie płatny. Niemniej jednak obserwatorzy rynku uspokajają nas. Część spośród nich uważa, iż tego rodzaju działanie stanowi odpowiedź na zarzuty, iż serwis tak naprawdę nie jest w pełni darmowy, ponieważ jego użytkownicy sprzedają informacje o sobie, co wykorzystują reklamodawcy platformy. Inni dodają zaś, iż być może są w trakcie przygotowywania planów, mających związek z możliwością posiadania w serwisie płatnego konta, niemniej jednak pozbawionego reklam.

Ustawienia w grupach

Od niedawna ustawienie statusu prywatności grupy stało się dużo łatwiejsze. Pozostaną dwa ich rodzaje: grupa prywatna i grupa publiczna. W tej prywatnej będziemy mogli zdecydować, czy chcemy, żeby możliwe było jej odnalezienie w wynikach wyszukiwania, czy będzie widoczna wyłącznie dla jej członków. Zmiany być może nie są nazbyt duże, niemniej jednak mają za zadanie pozytywnie wpływać na komfort podczas użytkowania serwisu. To następny krok w stronę zapewnienia prywatności i bezpieczeństwa użytkownikom.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)