Blog, strona internetowa czy profil w social media?

Posted on: 11 grudnia 2020, by :

Każda firma ma dziś własne sposoby na to, aby pozyskać jak największą liczbę klientów w sieci. Wśród najpopularniejszych można wymienić strony www, blogi oraz profile w social media – na facebooku czy instagramie. W co warto zainwestować, aby przyniosło nam jak najwięcej korzyści w postaci nowych klientów?

Popularność wyszukiwań

Na początku warto zdać sobie sprawę z tego, że poszukiwania towarów lub usług potencjalni klienci rozpoczynają od wpisania w wyszukiwarkę internetową odpowiedniej frazy. Wtedy też najpopularniejszymi są strony internetowe, na których firmy reklamują swoje produkty, usługi, często również załączają cenniki bądź dane kontaktowe. Klienci nie szukają usług czy towarów w mediach społecznościowych czy na blogach, szczególnie gdy potrzebują pozyskać je w krótkim czasie. Niemniej jednak nie wystarczy dziś posiadać strony internetowej – musi być ona dodatkowo dobrzy pozycjonowana pod daną wyszukiwarkę internetową, natomiast jej treść powinna być na bieżąco aktualizowana. W ten sposób firma daje klientowi szansę, aby ten ją odnalazł wśród konkurencji.

Ciekawostki i informacje

Wiele firm decyduje się również prowadzić blog, który niejako wypiera popularne niegdyś czasopisma branżowe. Na blogu można w dyskretny sposób reklamować swoje produkty lub usługi, jednocześnie przekazując czytelnikowi wartościowe informacje, których ten poszukuje. Prowadzenie bloga jest doskonałym sposobem na reklamę, jednak warto, aby był on częścią strony internetowej, na której klient znajdzie pełną ofertę naszej firmy. Co więcej, treści blogowe powinny być dobrane pod klientów, tak aby nie stanowiły one wyłącznie nachalnej reklamy. Doskonałym pomysłem na reklamę jest również posiadanie konta w mediach społecznościowych, szczególnie gdy grupą docelową są ludzie młodzi, chętnie korzystający z tego typu portali. Na swój profil dobrze jest dodawać posty krótki i treściwe – należy to robić minimum 2 razy w tygodniu, jednak im częściej, tym lepiej. Użytkownicy portali społecznościowych są aktywni dniem i nocą, dlatego dobrze jest być z nimi w stałym kontakcie. Warto, by posty z jednej strony były dla nas reklamą, z drugiej zaś zaciekawiły czytelników, wśród których najczęściej znajdują się młode, pełne chęci do życia osoby.

Co wybrać?

Wybór jednej z form reklamy internetowej, czyli strony www, profilu w mediach społecznościowych czy też bloga zależy od grupy docelowej, do której chcemy trafić, a także możliwości firmy. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za prowadzenie reklamy internetowej, która będzie na bieżąco aktualizować i publikować treści w sieci. Warto pamiętać, że największe firmy stawiają na wszystkie możliwe sposoby pozyskania klienta przez internet. Niemniej jednak nieaktualizowana strona internetowa, pusty profil na facebooku czy wpisy na bloga dokonywane raz w miesiącu nie spełniają swojej roli reklamowej. Dobrze więc zdecydować się nawet na jedno rozwiązanie, lecz włożyć w nie pełnię sił i zaangażowania w reklamę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)