Automatyzacja marketingu – na czym to polega?

Posted on: 10 stycznia 2021, by :
Automatyzacja marketingu

Zapewne każdy z nas słyszał hasło, jakim jest automatyzacja marketingu. Obecnie pojęcie automatyzacji marketingu, bardzo często jest wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm, która ma na celu podkreślenia faktu, że dana firma znajduje się w czołówce i stale podąża za pojawiającymi się nowinkami technologicznymi. Jednakże mnóstwo osób, do których zaliczyć można również pracowników działów marketingowych, tak naprawdę nie rozumie, czym właściwie jest automatyzacji marketingu oraz jak działa.

Automatyzacja marketingu – czym jest

Automatyzacja marketingu, obejmuj przede wszystkim różnego rodzaju działania marketingowe, które podejmowane są zwłaszcza przez internet. Przy tym, zawsze stosowany jest specjalny program, który swoje działanie opiera na algorytmach oraz sztucznej inteligencji. Automatyzacja marketingu, ma za zadanie zwiększyć skuteczność kampanii marketingowych, jakie są prowadzone. Dzięki procesom mechanicznym, które błyskawicznie następują, automatyzacja może pomóc nawet kampaniom reklamowym, które prowadzone są na ogólnoświatową skalę, jak również może znacznie lepiej wykorzystać potencjał tych najmniejszych kampanii. Systemy przeznaczone do prowadzenia automatyzacji marketingu, zbierają dane na temat użytkowników, takie jak na przykład: zainteresowania klientów, czynniki demograficzne, czy też aktywność, jaka była podejmowana na danej stronie internetowej. Biorąc pod uwagę te właśnie dane oraz analizy oprogramowania do automatyzacji marketingu, znajduje się ewentualnych klientów, do których później wysyłany jest indywidualny przekaz marketingowy.

Jak działa automatyzacja marketingu?

Generalnie rzecz biorąc, każdy mechanizm automatyzacji marketingu, może być określony jako ciąg przyczynowo – skutkowy. Zanim w ogóle automatyzacja zostanie uruchomiona, konieczne jest zbudowanie ścieżki, tak zwanej automation flow, kota pozwoli określić wyzwalacz automatyzacji, więc tigger oraz działanie – action. Działanie ma zostać przeprowadzone po wystąpieniu tiggera. Ścieżki automatyzacji, które są bardzo złożone i które mają dotyczyć przykładowo jedynie danego segmentu użytkowników, mogą być uzupełnione o różne filtry, czy też dodatkowe warunku. Najlepsze systemy automatyzacji marketingu, charakteryzują się intuicyjnymi oraz łatwymi w użyciu interesami, które przeznaczone są właśnie do budowania ścieżek automatyzacji.

Automatyzacja marketingu sposobem na poznanie, jakie potrzeby ma klient

Dzięki specjalnemu skryptowi, jakie znajduje się w kodzie strony internetowej, jesteśmy w stanie zidentyfikować osobę odwiedzającego. Wiemy doskonale, skąd był sygnał, jakiego sprzętu używał, jaki ma system operacyjny, jak długo był na danej stronie, jak wyglądał cały jego pobyt na stronie (do jakich innych podstron przechodził. Dzięki temu, mamy możliwość sprawdzenia, jakie usługi wzbudzały jego zainteresowanie i jakie produkty mogłyby mu się najbardziej spodobać. Jeżeli dysponujemy taką właśnie wiedzą, to możemy być pewni że z całą pewnością osiągniemy sukces.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *