7 sposobów na dobrą sprzedaż internetową, czyli jak zadbać o klienta

Posted on: 4 września 2019, by :
7 sposobów na dobrą sprzedaż internetową

Sprzedaż w internecie niektórym przychodzi bardzo łatwo, podczas gdy inni nie mogą dobrać najlepszej taktyki w swojej branży. Przyjrzyjmy się więc kilku sposobom, na zwiększenie sprzedaży w internecie.

 

Bądź uczciwy w swoich opisach i reklamach

 

Może się to wydawać bardzo oczywiste, ale zdumiewające jest to, jak wiele firm obiecuje warunki, których nie może spełnić. Szczerość w reklamach ma nie tylko kluczowe znaczenie dla reputacji firmy, ale także sprzyja i buduje zaufanie do Twojej marki. Dzisiejsi konsumenci są nadwrażliwi na przekoloryzowane reklamy, więc bądź szczery, bezpośredni i dostępny we wszystkich egzemplarzach sprzedaży, od strony landingowej po kampanie e-mailowe.

Nie oszukuj klienta i czerp korzyści z wielkości firmy

 

Ta zasada dotyczy również tego, jak pozycjonujesz się jako firma. Czy kiedykolwiek natknąłeś się na witrynę, która jest prowadzona przez jedną lub dwie osoby, ale zawiera opisy, które równie dobrze pasowałyby do międzynarodowej firmy? Takie podejście nie tylko sprawia, że zmylamy klienta, ale także szkodzi wiarygodności Twojej marki. Jeśli jesteś małą firmą bądź z tego dumny i bądź z góry szczery – wielu konsumentów zwraca się do mniejszych firm właśnie ze względu na bardziej zindywidualizowaną, osobistą usługę, którą mogą zaoferować.

 

Pochwal się opiniami klientów i sygnałami zaufania

 

W dzisiejszym środowisku mediów społecznościowych opinie klientów nigdy nie były tak ważne. Na szczęście oznacza to, że zadowoleni klienci mogą dostarczyć Ci jedną z najcenniejszych broni w Twoim arsenale – referencje. Legiony zadowolonych klientów są znacznie bardziej wpływowe niż nawet najlepiej napisana reklama zachęcająca do kupna, więc upewnij się, że dołączasz pochlebne opinie i recenzje od swoich zadowolonych klientów, którzy chętnie opowiadają, w jaki sposób pomogła im Twoja usługa, lub produkt. Referencje mogą pojawić się na stronach produktów, stronach docelowych, stronie cenowej, a nawet na stronie głównej.

 

Stwórz poczucie pilności

 

Ważne jest, aby być uczciwym i przejrzystym na temat tego, kim jesteś i co robisz, ale nie ma żadnej zasady, aby nie stwarzać poczucia pilności, aby przekonać potencjalnych klientów do zakupu w danym momencie. Wielu konsumentów pozytywnie reaguje na zachęty, które tworzą poczucie pilności, od wrażliwych na czas ofert specjalnych po produkty z limitowanej edycji. Chociaż sposoby osiągnięcia tego celu są tak różnorodne, jak produkty, które można kupić online, niektóre strategie mogą być bardziej skuteczne niż inne. Na przykład, jeśli nie tworzysz (lub nie możesz stworzyć) produktu z limitowanej edycji, aby zachęcić potencjalnych klientów, być może możesz zaoferować zachętę finansową klientom, którzy od razu zdecydują się na zakup, na przykład bezpłatną wysyłkę lub rabat.

Przedstaw produkt i ofertę w rzetelny sposób

 

Jednym z najniebezpieczniejszych pułapek, na jakie możesz wpaść, próbując sprzedać online, jest przyjmowanie założeń dotyczących wiedzy potencjalnych klientów na temat Twojego produktu, usługi, a nawet rynku. Wiele firm błędnie uważa, że ich klienci wiedzą więcej o tym, co sprzedają, niż ma to miejsce w rzeczywistości, co skutkuje pytaniami lub zastrzeżeniami, na które nie można odpowiedzieć – co może zaszkodzić sprzedaży.

 

Odpowiedz na wszystkie nurtujące klienta pytania

 

Zastanów się nad każdym pytaniem, jakie możesz zadać o swoim produkcie i odpowiedz na nie w swojej reklamie na stronach produktów. Podobnie pomyśl o każdym potencjalnym sprzeciwie potencjalnego klienta o twojej ofercie i zapobiegawczo przezwyciężaj je opisując ofertę. Może się to wydawać niepraktyczne, ale pamiętaj, że nie bombardujesz potencjalnych klientów niepotrzebnymi informacjami – dajesz im dokładnie to, czego potrzebują, aby podjąć świadomą decyzję. Skoncentruj się na kliencie i korzyściach dla niego, a nie dlaczego Twoja firma jest taka niesamowita.

 

Zwiększ sprzedaż dzięki mediom społecznościowym

 

Zdecydowanie zbyt wiele firm nie postrzega aktywnego zaangażowania potencjalnych klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych jako potencjalnego narzędzia sprzedaży, ponieważ uważa, że ma znikomy wpływ na sprzedaż – w rzeczywistości jest to jeden z najlepszych sposobów zwiększenia świadomości marki i zadowolenia klientów i sprzedaż.

Pomyśl o tym, kiedy tweetowałeś o firmie lub komentowałeś stronę marki na Facebooku – a firma faktycznie odpowiedziała tobie osobiście. Jaki to miało wpływ na twoje postrzeganie tej marki? Na pewno bardzo dobry. Zapewnienie szybkich, uczciwych odpowiedzi na pytania potencjalnych klientów dotyczące Twojej oferty jest doskonałym sposobem na zwiększenie sprzedaży, ponieważ im więcej uwagi poświęcasz potencjalnym klientom, tym bardziej prawdopodobne jest, że ludzie będą chcieli kupić od Ciebie.

 

Jak widać, sprzedaż w internecie wcale nie musi być bardzo trudna, wystarczy jedynie wykorzystywać najlepsze dostępne narzędzia marketingowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)