Reklama w TV vs Internet

Posted on: 20 kwietnia 2019, by :
Reklama w TV

Wielu przedsiębiorców rezygnuje ze standardowej metody reklamowania się w telewizji czy gazecie. Swoje działania  cały świat  marketingu przenosi do Internetu. Działanie to wbrew pozorom ma w sobie sporo sensu. Reklama w Internecie jest znacznie bardziej skuteczna niż ta nadawana w telewizji. Dlaczego tak jest i co wpływa na popularność reklamowania się w sieci?

 

Wybór grupy odbiorców

 

Każdy człowiek surfujący po Internecie jest szpiegowany przez dziesiątki różnych trackerów, które śledzą najmniejszy ruch użytkownika. Po co to wszystko? Właśnie w celach reklamowych. Klient, który jest stałym bywalcem for rowerowych z pewnością dostanie reklamy nowych rowerów, osoba porównująca dwa modele słuchawek, za kilka godzin zobaczy ich reklamy.

Mimo ze większość osób nie patrzy na to zbyt przychylnie, to dla osób reklamujących się jest to ogromne ułatwienie. Mają oni wtedy pewność, że ich reklamy trafią do osób, które naprawdę są zainteresowane zakupem produktu lub usługi, a nie będą się wyświetlać każdemu. Każdy reklamodawca ma także możliwość kierowania swych reklam do konkretnych ludzi. Jest to jednak broń obosieczna, gdyż bardzo łatwo wybrać złą grupę docelową i całkowicie rozminąć się z odbiorcami, którzy nas interesują.

 

Koszty reklamy

 

Dobra reklama ma przyciągnąć jak największą ilość klientów, jednocześnie kosztując jak najmniej. Internet daje możliwość znacznej redukcji kosztów. Firmę można promować na setki różnych sposobów i niekoniecznie trzeba korzystać z tych płatnych opcji. Media społecznościowe, Youtube, blogi czy nawet zwykłe pozycjonowanie nie wymaga dużych ilości pieniędzy. Pozwala natomiast znacząco poprawić ilość wyświetleń naszej witryny. Czasem jeden dobry pomysł może zdziałać cuda.

 

Kontakt z klientem

 

Reklama w telewizji czy gazecie jest w pewnym sensie anonimowa. Owszem widzimy nazwę firmy, jeden czy dwa slogany i… to właściwie tyle. Nic z tego więcej nie wynika. W Internecie natomiast każdy klient może skontaktować się z firmą i jeśli odpowiedź go zadowoli, z pewnością rozważy skorzystanie z usług. Odpowiadanie klientom na wiadomości zajmuje wiele czasu, ale z pewnością zaowocuje w przyszłości. Jeśli nawet osoba, z którą rozmawialiśmy, nie zdecyduje się na zakup, to zawsze istnieje szansa, że zapamięta to jak została potraktowana i poleci nasz sklep swoim znajomym.

 

Reklama w Internecie znacząco różni się od tego, do czego przyzwyczaiła nas telewizja. Nic dziwnego. Treści te kierowane są do różnych typów odbiorców. Młodzi ludzie praktycznie zrezygnowali już z oglądania telewizji i całkowicie przeszli do sieci. Programy telewizyjne nie mają im nic do zaoferowania, dlatego też i reklamy pomiędzy filmami, skierowane ku młodym ludziom, nie mają racji bytu. Decydując się na kampanię reklamową, musimy dokładnie przemyśleć do kogo kierujemy swoje usługi i jak planujemy kontynuować rozwijanie naszego biznesu. Reklama to tylko początek i nawet jeśli przyniesie chwilowe zainteresowanie naszym biznesem, to bez ciężkiej pracy nad jakością usług nie zachowamy przy sobie klienta na długo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)