5 powodów, że warto prowadzić blog firmowy

Posted on: 20 kwietnia 2019, by :
blog firmowy

W Polsce co roku powstają nowe firmy, dla których blog firmowy to podstawa.  Dofinansowania z Unii Europejskiej, a także dość dobre podatki, które płacą nowe firmy zachęcają do założenia własnej działalności. Pomysłów na biznes jest dość dużo i praktycznie każdy może założyć sobie przedsiębiorstwo. Jednak żeby wyjść przed szereg i utrzymać się kilkanaście lat, trzeba cały czas inwestować i rozwijać swoją firmę. Jest to dość trudne zadanie i nie każdy potrafi sobie z tym poradzić, dlatego tak dużo firm upada w ciągu 2 lat. Jednym z czynników, który może pomóc firmie jest blog.

 

5 powodów, dla których trzeba założyć blog firmowy

 

 

1. Jedna z tańszych reklam firmy

Żeby ludzie odwiedzali stronę internetową, musi być ona dobrze wypozycjonowana. Bardzo mało osób przechodzi na drugą kartę wyszukań po wpisanym haśle. Z tego względu trzeba skupić się na dobrych artykułach, które będzie się czytało z zainteresowaniem, a także odpowiednich pod kątem SEO. Dla osób, które nie wiedzą jak to robić, jest w internecie dość dużo poradników, które pomogą odpowiednio wybić stronę. Można również skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy, która zajmuje się pozycjonowaniem na co dzień.

 

2. Relacje z klientami,a blog firmowy

Blog ma to do siebie, że posiada opcję komentarzy. Dzięki temu klienci, a także potencjalni klienci będą mogli porozmawiać z osobą prowadzącą bloga. Takie działanie z pewnością zwiąże na dłużej stałych klientów, a także pozwoli na lepszy kontakt z firmą. Specjalistyczne teksty w danej dziedzinie zapewnią również stały ruch na stronie, dzięki czemu ludzie będą do nich wracali. Uznają oni firmę za specjalistyczną i godną zaufania, a następnie będą chcieli skorzystać z jej usług. Blog firmowy jest to bardzo dobre miejsce do budowania relacji z klientami.

3. Klienci będą reklamowali bloga

Jeśli na stronie będą umieszczane treści interesujące to wiele osób poleci bloga swoim znajomym. Dzięki temu na stronie będzie więcej osób odwiedzających, a dla firmy będzie to darmowa reklama. Więcej ludzi usłyszy nazwę danej firmy i być może za parę lat, gdy będą tego potrzebowali zgłoszą się i poproszą o wykonanie usługi.

4. Poprawa wizerunku firmy

Prowadzenie bloga firmowego może również podnieść poziom zaufania do przedsiębiorstwa, a także zbudować wizerunek firmy specjalistycznej. Klienci, którzy uznają ją za godną zaufania i ekspercką w danej dziedzinie, będą z chęcią korzystali z jej usług.

5. Odpowiadanie na potrzeby klienta

Wiele firm, które posiadają e-mail nie odpowiada na potrzeby klientów. Piszą oni do przedsiębiorstwa z propozycjami, które bardzo często lądują w koszu lub spamie. Blog firmowy jest to miejsce publiczne, gdzie w komentarzach bardzo często dochodzi do wymiany zdań. Na tej podstawie przedsiębiorstwo może wywnioskować co jest potrzebne klientom. Osoby wchodzące na blog będą również wysyłał propozycje tekstów, które mogą być umieszczone na stronie. Pomoże to w rozwoju i zapewni stały ruch na blogu.

 

Są to najważniejsze powody, dla których trzeba założyć bloga firmowego. Jak widać może się on przełożyć bardzo dobrze na wyniki firmy, a także na relacje z klientami.

 

 

2 thoughts on “5 powodów, że warto prowadzić blog firmowy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Masz problem z marketingiem? Napisz, postaramy się pomóc :)